Тільки найважливіше - підписуйтесь на наш Telegram _ YouTube _ Facebook _ Whatsapp

Святе Світло (Благодатний Вогонь) Великої Суботи

Апрель 04, 2018 | Народний репортер | Просмотров: 569 | Комментариев: 0

Сходження Святого Світла (вираз, який широко відомий як «Благодатний Вогонь») на Гроб Господній - це чудо і особливо шанована подія, яка щорічно відбувається у Велику Суботу на протязі більш ніж півтори тисячоліть.

Щорічно в полудень Великої Суботи з Гробу Господнього виходить Світло, запалюючи на Гробі так звану незгасаючу лампаду. Одночасно синьо-білі відблиски такого ж точно Світла розходяться по храму Воскресіння, висвітлюючи простір і запалюючи лампади і зв'язки свічок в руках віруючих

Даний факт фіксується на протязі, принаймні, сімнадцяти століть. Історик, археолог і богослов з Греції Харалампій Скарлахідіс зібрав 70 свідоцтв і згадок про Святе Світло, що відносяться до періоду між IV і XVI століттями. Нижче наводиться список із зазначенням національної приналежності авторів цих свідчень:

Чотирнадцять французів: «Понтіфікал» з Пуанти, Бернард, Жілон Паризький, Одольрік, Папа Урбан II, Фульхерій, Преподобний Ріхард, хрестоносець Амвросій, Бортольф, Гвіберт, Кодекс L, Петро Високоповажний, Хроніка Маргай.
Дев'ять англійців: Вільям Мальмсберійскій, Джон Мандевіл, Чарльз Уоррен, Хроніка Пітербороу, Сер Вільям Дагдейл, Невідомий мандрівник, єпископ Леофріка, хрестоносець Річард, Хроніка Маргай.

Сім греків-візантійців: Арефа Кесарійський, Никита, Кодекс F12, Іоанн Кантакузин, Пердіка, монах Ананія, митрополит Іоасаф.
Шість німців: Еккехард, Альберт Аахенський, Теодорих, Йоганн Шільтбергер, Ерфуртська хроніка, єпископ Вільбрандт.
П'ять арабів-мусульман: Саха, аль-Джахіз, аль-Масуді, Ібн аль-Касс, Ібн-Садат.
П'ять вірмен: Кіракос Гандзакеци, Матвій Едеський, Симеон Лехаці, Григір Даранагеці, Давид Мердінці.
Чотири італійця: Кафар, Лев єпископ Остійский, Варфоломій з Брешії, Хроніка Belli Sakri Historia.
Чотири перси: аль-Масихи, аль-Біруні, Алі Гератський, Захарія аль-Казвіні.
Троє росіян: ігумен Даниїл, архімандрит Агрефеній, Василь Позняков.

Всі ці свідоцтва одноголосно оповідають про Світло або Вогонь, яке чудесним чином сходить з неба на очах у віруючих і запалює лампаду в порожній Кувуклії Гробу Господнього. Йдеться про надприродне Світло, яке засяяло на Гробі Христовому в годину Воскресіння Його.
Святе Світло вперше з'явилося в момент Воскресіння Боголюдини ввечері Великої Суботи, коли наставало календарне воскресіння на Пасху, ймовірно, в недільний день 5-го квітня 33 року від Р.Х.

За всю довгу історію сходження Благодатного Вогню священнодійство зазнало дуже важливої зміни, що стосується присутності патріарха в Кувуклії Гробу Господнього.

Починаючи з кінця XV в. по теперішній час священнодійство здійснюється наступним чином: грецький патріарх один входить всередину Гробу Господнього і, схиливши коліна, підносить особливу молитву про зішестя Святого Світла. Приблизно тисячоліття тому ця процедура істотно відрізнялася. Згідно з письмовими джерелами, які належать до перших століть історії цього явища, - з IX і до кінця XV ст - на годину сходження святого Світу з небес Гробниця Христова була порожня. Тоді вхід до гробниці опечатувався воском, подібно до того, як це робили римські стражники, а грецький патріарх чекав зовні Гробу Господнього, недалеко від входу, молячись Іісусу Христу про зішестя Святого Світла. Найдавніше свідчення про такий порядок проведення священнодійства зустрічається в 930г. (Свідоцтво Арефи), і всі наступні свідоцтва, аж до 1480г, містять аналогічний опис служби.
Тобто приблизно протягом семи століть під час звершення чуда, в момент загоряння лампади всередині Гробу Господнього, в гробниці нікого не було! Коли Святе Світло сходить з неба, з'являються синьо-білі відблиски, які розсіюються по приміщенню. Крім того, в цей же час загоряється незгасаюча лампада, висвітлюючи Гроб Господній зсередини. Це світло, як випливає з свідчень, було ясно помітне крізь грати і балюстраду біля входу в Кувуклію.

Так, внутрішнє приміщення абсолютно темної і порожньої Кувукліі висвітлювалося не тільки полум'ям лампади, а й Світлом, що линуло з самого каменю Гробу. Тоді мусульманський правитель міста, який володів ключами від Кувукліі, відмикав Гроб для патріарха, який запалював свої свічки від лампади. І, вийшовши назовні, роздавав Світло віруючим. Часто в Кувуклію Гробу входить не патріарх, а сам емір - мусульманський правитель Єрусалиму.

Це священнодійство,яке безперервно повторюється протягом семи століть, не залишає місця для сумнівів в дійсності дива. Тому мусульмани Єрусалиму на тільки брали участь у ньому, а й переносили Святе Світло в свої будинки і мечеті. Всі свідоцтва описують чудо, що відбувається в порожній закритій Гробниці. У другій половині XV століття приймається рішення про піднесення молитви про дарування Святого Світла самим патріархом не за межами Кувукліі, а всередині неї, при цьому у вестибюлі в якості свідка знаходився тільки вірменський архієрей.

Сходження Світу може приймати різні форми. В одних випадках спостерігається Гроб, охоплений полум'ям або випромінюючий Світло, тоді як в інших з'являється сяюча біла куля, подібно яскравому сонцю, яка спочатку зависає в повітрі над Кувуклієй Гробу, а потім проникає всередину неї.

Треба зазначити, що присутність Святого Світла бачать не всі. Деякі європейські мандрівники, які брали участь в обряді, такі як Жан де Тевено (XVII ст.) - не бачили Світло, і згодом стверджували, що ніякого дива не існує. Однак той факт, що вони його не побачили, не скасовує його існування.

Переживання і споглядання Святого Світла залежить не тільки від ступеня віри, але є також результатом впливу Промислу Божого, котрий з якоїсь причини дає кожному пережити цю подію по-своєму. За відомою лише Йому причиною Іісус Христос може явити Свою світлу славу незалежно від ступеня духовної досконалості навіть невіруючому.

В наші дні чин священнодійства складається з декількох етапів. Вранці Великої Суботи у Храмі гасяться всі лампади, а Гроб Господній запечатується бджолиним воском.

О 12.00 в Храм входить православний грецький патріарх і починає за звичаєм літію з триразовим обходженням Святого Гробу. Після Хресного ходу Гроб Господній розпечатується і всередину нього вноситься погашена незгасаюча лампада, яка займеться від Святого Світла. Далі патріарх, тримаючи в руках чотири зв'язки по 33 свічки кожна, входить в Гроб Господній. Разом з ним - і представник вірмен. Перебуваючи всередині Святого Гробу, патріарх, схиливши коліна, читає особливу молитву, закликаючи Господа Іісуса Христа дати людям Благодатний Вогонь як дар благословення і освячення. Майже в той же момент Святе Світло з'являється і розсіюється по храму; при цьому запалюється незгасаюча лампада всередині Гробу Господнього. Священнодійство завершується виходом патріарха, який роздає Благодатний Вогонь віруючим.

Коментарі для сайта Cackle







Загрузка...


Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool
 
Яндекс.Метрика Rambler's Top100 uptime узнать
Besucherzahler
счетчик посещений